Újrakezdők

4+1 Tipp A Tudatos Jelenléthez Szólj hozzá!

4+1 Tipp A Tudatos Jelenléthez

By: konya.aniko 2017. február 24.

Múlt héten egy boltban megakadt a szemen egy könyvön: Szondy Máté: Megélni a pillanatot. Mindfulness, a tudatos jelenlét pszichológiája. Arra gondoltam, ez majd segít kilépni a mindennapi gondolkodásból, és jobban ki tudok majd kapcsolni. Ez most aktuális kérdés az életemben, mert szeretném jobban kihasználni a szabadidőmet.

Összegyűjtöttem pár gondolatot a könyvből.

1. Természetes, hogy vannak negatív érzéseink és gondolataink, ezek az élet velejárói, viszont ha ezek miatt ítélkezünk magunk fölött, vagy próbáljuk elűzni, elnyomni ezeket az érzéseket, gondolatokat, azzal pont ellentétes hatást érünk el, fel fognak erősödni.

Mikor munkanélküli voltam, depressziós, nyakig benne egy rossz kapcsolatban, nem tudtam mással foglalkozni, mint a saját “sanyarú sorsommal”. Azt gondoltam magamról, hogy értéktelen vagyok, szerencsétlen és életképtelen. Folyamatosan sajnáltattam magam, és nem történt változás, sőt, egyre rosszabbul éreztem magam a bőrömben. A családomat sokszor kiborítottam azzal, hogy csak panaszkodtam, de nem tettem semmit. Azt hajtogattam, hogy én nem tudok magamon segíteni, és azt vártam, hogy mások segítsenek rajtam.

2.  A legjobb, ha elfogadjuk a negatív érzéseket, gondolatokat, és nem rágódunk, aggódunk, hanem megéljük a pillanatot. Lassíts le, és koncentrálj arra, amit most érzel, ami most történik veled.

Évekig benne voltam egy olyan párkapcsolatban, ahol mindannaposak voltak a veszekedések és játszmák. Többször szakítottunk, aztán mindig kibékültünk. Beleragadtam a múltba, és emiatt nem tudtam továbblépni. Folyamatosan arra gondoltam, milyen szép is volt a kapcsolat eleje, és közben aggódtam amiatt, mi lenne velem néküle. Azt hittem, nem tudnék egyedül élni. Emiatt sok időt elpazaroltam.

3. A gondolatok teremtő erejéről azt írja a könyv, hogy gondolataink képesek befolyásolni érzelmi állapotunkat, viselkedésünket, testi reakcióinkat, sőt, még a génjeinkre is hatással vannak, viszont a külvilág eseményeit közvetlenül nem tudják befolyásolni.

Mikor elolvastam a Titok című könyvet, elhittem, hogy a gondolataimmal bármit elérhetek. Aztán hibáztattam magam amiatt, hogy nem történt változás, azt gondoltam, ennek az az oka, hogy nem gondolkodtam pozitívan, biztos nem akartam eléggé.

4. A tudatos jelenlét állapota hatással van az agyműködésre. A két agyfélteke eltérő “érzelmi beállítódással” jellemezhető: a jobb félteke felelős az elkerülő, negatív érzelmek generálásáért, a bal félteke pedig a pozitív érzelmekért. Kutatások igazolják, hogy a tudatos jelenlét következtében az agyi dominancia balra tolódik, javul a hangulat, és az immunrendszer erősödik.

Úgy gondolom, hogy nekem korábban a jobb agyféltekém volt a domináns, ami nem is meglepő, hiszen a negatív dolgokra koncentráltam. Az utóbbi 1 évben azonban érzem a változást, sokkal jobb a hangulatom, ami annak köszönhető, hogy változtattam: munkát vállaltam és szakítottam a volt párommal.

+1: John Lennon szerint az élet az, ami az alatt történik veled, miközben más dolgok tervezgetésével vagy elfoglalva.

Én is hajlamos vagyok tervezgetni, ami szerintem alapvetően nem baj, hiszen fontos, hogy legyenek céljaink. Azonban figyelnünk kell arra is, hogy észrevegyük a jelen örömeit. Erre jó példa az, hogy néha munka után is a melóval vagyok elfoglalva, azon gondolkodom, mit csinálhattam volna máshogy, vagy hogy mit kell majd megtennem következő nap. Közben pedig a párom arra vár, hogy végre kikapcsoljak, és egymással foglalkozzunk.

7bjmdicvloe-roberto-nickson.jpg

A könyv elolvasása utáni egy-két napban azon kaptam magam, hogy este elalvás előtt már nem azon pörgött az agyam, hogy mi volt a munkahelyemen, vagy mi vár rám másnap, hanem szinte azonnal mély álomba zuhantam. Hasznos olvasmány azoknak, akik szeretik az önfejlesztő könyveket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ujrakezdok.blog.hu/api/trackback/id/tr8112289759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.